söndag 15 april 2007

Förhandsvisning


Firade M:s födelsedag med kär familj och rara vänner på lunch och fika (bl.a. Devil's food chocolate cake som jag berättat om i tidigare inlägg). Fast mormor hade nog rätt i att vi borde ha struntat i städningen innan besöket och ta det efteråt istället. För rätt som det var kom gästerna på att de ville ha en förhandsvisning på det vi tänkt göra oss av med efter förra helgens storröj i källaren. Vips åkte 10 flyttkartonger fram och kommersen satte igång! Blidde faktiskt av med både det ena och det andra. Inte varje födelsedagsfest där gästerna går med betydligt mer än de kom med!


Om Ni undrar vad M fick i present kan jag berätta att det faktiskt inte blev någon.

Det låter värre än vad det är, så låt mig ta det från början.
Hade tänkt att köpa en av Bosch personvågar, den som förutom den sammantagna vikten också visar fettprocent och vätskebalans. Ingen exakt vetenskap, men ett hyfsat referensmått för träningsgalningar som gillar att ha koll (som M, alltså). Men så råkade jag droppa det för några kollegor som med förfäran i rösten avrådde å det bestämdaste. En sån present är omöjlig att inte ta som en pik eller en förolämpning och TÄNK om en man hade gett detta till en kvinna, HUR hade det sett ut?! Så jag lyssnade och köpte istället en hastigt påkommen struntgrej, men ångrade mig och frågade M rakt ut vad han helst ville ha (som AE sa: är det någon man kan ge en våg utan att han/hon tar illa upp så är det M). Så idag bars struntgrejen tillbaka och en våg kommer så småningom att införskaffas. Så det så!

Inga kommentarer: