lördag 28 april 2007

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge

Har ett par favvisställen i stan (inte bara ett par, förresten...) dit jag går när jag är sugen på något speciellt. Där man vet vad man får, liksom. Men denna vecka har ett hak efter annat gjort mig besviken. Till exempel var tisdagens sushi på Ki Mama var både dåligt gjord och dåligt serverad och vid gårdagens lunch på Vurma väntade vi nästan 20 minuter, trots att det bara var sex andra personer på caféet. När min bulgursallad nr tre äntligen kom saknades både bröd och dressing. Dessutom fick mina kollegor enorma melonbitar på sina tallrikar, medan jag fick en pytteliten kantbit. Å andra sidan överraskade personalmatsalen i veckan, allmänt kallad "Slabbet", som för min del endast besöks för avhämtning när jag har kort om tid. Men veckans viltbiffar med murkelsås, timjanpotatis och ugnsrostade rotsaker var riktigt gott. Så jag antar att summan av kardemumman (eller "huvudkardemumman" som M skulle sagt) ändå är plus minus noll.

Inga kommentarer: