fredag 9 mars 2007

Möten, möten och åter möten


Dagens arbetsdag bestod av möten, möten och åter möten. Så jag har inte jobbat ett dugg idag. För enligt min definition, som är känslomässig och helt å hållet subjektiv, har jag inte jobbat om jag inte skrivit x-antal sidor eller prickat av x-antal punkten på min "att -göra-lista". Det omvända funkar oxå. Har jag hållit en presentation eller gjort en intervju har jag gjort en hel arbetsdag - även om föredraget bara var ett par timmar långt. Logik och känslomässig uppfattning går inte alltid hand-i-hand...
Fast fredagskänslan infann sig så småningom ändå. Solen sken när jag å en kollega gjorde gemensam sak med att handla fredagsmat. Sen blev det italiensk köttgryta med bönor som serverades med sardellaioli, gremolata, polenta med parmesan, bröd och gott vin. Sen åt vi ugnsbakad mango med rom och passionsfrukt och vaniljglass. Alltid lika trevligt, S & E!

Inga kommentarer: