fredag 8 december 2006

Veckans i-landsproblem


I vårt hus har vi brevlådorna nere i entrén (tillsammans med en låda för utgående post, hur lyxigt som helst), men morgontidningen får vi utanför dörren. Dock inte i morse. Eftersom hissen var trasig när jag kom hem igår kväll, fick jag en liten känsla av att tidningsutdelaren varit lat och istället lagt vår DN i brevlådan…. Mycket riktigt! Blev så oresonligt irriterad att jag för en stund var på väg att ringa DN:s chefredaktör, Sverker, Pressens morgontjänst, Kulturdepartementet, polisen… ja, you name it! Men så sansade jag mig, tog ett par djupa och insåg att världen faktiskt inte går under för att jag i pyjamas och tofflor måste gå fyra trappor för att hämta min tidning. Tänk på barnen i Afrika, som min mormor alltid sa. Kanske inte helt korrekt, men det ligger nå’t i det…

Inga kommentarer: