söndag 17 december 2006

Glad

Idag blev jag glad å hjärtevarm av:
* Julgransförsäljaren utanför mitt hus, både att de faktiskt säljer granar där och hela konceptet. Maschaller, pepparkakor - å så en 13-årig kille på en stol, påbyltad till max, läsandes en bok i sällskap av en ljuslykta och en kopp rykande choklad. Bullerbyidyll mitt i storstan! * En av mina chefer som istället för att se problemen gav mig en uppmuntrande gåva vald med känsla. Började nästan grina…. * SMS från vänner som reser runt i Asien över jul. Visst är det fantastiskt med teknik? * Positiv feedback från projektmedlemmarna på den slutrapport jag slitit mitt hår över, extra roligt med tanke på den skeptiska inställningen i början…. * Alla ljusdekorationerna på Street (marknaden på Söder), Marmeladfabriken (oxå på Söder) och att det äntligen blidde lite julstämning med kylan.

Inga kommentarer: